Dlaczego pracownicy nie robią tego co powinni


Książka „Dlaczego pracownicy nie robią tego co powinni… i co z tym zrobić” Ferdinand F. Fournies – recenzja.

Świetna książka! Znalazłem ją szukając w empiku rozwiązania problemu jednego klienta i przeczesując się przez tony jakichś badziewi, wziąłem ją do ręki, otworzyłem, zacząłem czytać i po pierwszych kilku linijkach widziałem, że trafiłem na perłę na bagnach J

motywacja pracownikówPrzede wszystkim autor ma rewelacyjne know-how o ogromnej wartości praktycznej. Wszystko co opisuje jest podane w sposób dający możliwość natychmiastowego praktycznego wykorzystania w pracy.

Może na podstawie książki przytoczę kilka pytań , które może sobie zadać manager mający problem z ‘motywacją’ pracowników.

  • Czy wiedzą dlaczego mają to zrobić?
  • Czy są przekonani, że ta przyczyna jest istotna?
  • Czy są świadomi korzyści z wykonania (i strat z niewykonania) dla firmy?
  • Czy są świadomi korzyści z wykonania (i strat z niewykonania) dla nich samych?
  • Czy wiedzą jak to zrobić?
  • Czy było szkolenie z demonstracją (w przeciwieństwie do wykładu) i częścią w której oni mogli to przećwiczyć?
  • Czy szkolenie dawało możliwość popełniania i poprawiania błędów?
  • Czy wiedzą co dokładnie mają zrobić?
  • Czy poprosiłeś, by opisali swoimi słowami, co dokładnie mają zrobić?
  • Czy wspólnie określiliście kolejne kroki, wyznaczyliście im terminy i przydzieliliście zadania?

I tak dalej…, autor skupia się na konkretnych czynnikach na które manager może wpłynąć, nad którymi ma kontrolę i opisuje w jaki sposób nimi zarządzać, by pracownicy robili to co powinni. Do tego sprowadza się motywacja pracowników – nie ma w tym żadnych sekretów😉

Książka jest napisana bardzo prostym i zrozumiałym językiem, nie ma tu nawet jakichś fragmentów, które byłyby niejasne.

Podsumowując – polecam na 100%.