Asertywność jako proces skutecznej komunikacji


Książka: “Asertywność jako proces skutecznej komunikacji” Antoni Benedikt – recenzja.

Dno. Ta książka to dno. Cieszę się że założyłem tego bloga, bo po przeczytaniu książki tak słabej jak ta mam zawsze poczucie straty, jakby mnie ktoś oszukał i zmarnował mój czas – a dzięki tej stronie mogę się jakoś ‘odwdzięczyć’ autorowi, dzięki czemu, mam nadzieję, ktoś nie kupi tej książki. Szukanie odwetu… jakie to nie-asertywne😉

Od pierwszych stron czuć, że tekst jest pisany przez skrajnego teoretyka, czyta się to źle,w zasadzie trzeba się zmuszać do czytania. Sztywny, nudny, oderwany od życia, akademicki język. Całe obszerne fragmenty przepisane (pewnie nie dosłownie) z innych pozycji (oczywiście też wyłącznie z akademickich). Niektóre podane ‘rozwiązania’ całkowicie bzdurne.  Jakieś czysto teoretyczne ‘opisy procesu komunikacji’ jak z lekcji języka polskiego w podstawówce.

Może mały przykład – autor przytacza dwanaście sposobów na unikanie wpadania w złość. Oto kilka z nich:

“6. Śmiej się z siebie.

7. Spróbuj się wyciszyć wewnętrznie na przykład za pomocą medytacji”.

8. Popracuj nad swoją empatią. Uświadom sobie, że druga osoba może mieć naprawdę zły dzień.

9. Bądź tolerancyjny.

10. Zaniechaj obwiniania innych o to wszystko, co tobie idzie źle w życiu”.

Genialne, czyż nie? Jestem  pewien, że osoby cierpiące z powodu wpadania w złość, jak tylko to przeczytają to od razu całkowicie zmienią swoje podejście do życia – na pewno od razu staną się tolerancyjne i empatyczne. Tak wielką moc mają te słowa!

A poważnie, przeraża mnie to, że ludzie produkujący taki bełkot kreują się na ekspertów od spraw komunikacji międzyludzkiej. Myślę że pan DOKTOR Benedikt w dziedzinie komunikacji mógłby zacząć karierę od nauki pisania w taki sposób, by w ogóle dawało się taki tekst czytać. Bo ta pozycja wymaga gigantycznego wysiłku by dobrnąć do końca.

Podsumowując: ODRADZAM!! Za cenę tej książki lepiej kupić sobie obiad i pogadać z ciekawym człowiekiem. A nawet piwo będzie lepszą inwestycją🙂